HP Photosmart C6380

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Photosmart C6380 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

Ine100 09-11-2010
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Alle functies van de printer werken op zich prima, maar het inktgebruik is extreem hoog. Ik heb het nu bijgehouden na het plaatsen van allemaal nieuwe cartridges: ca 20 kleurenprints gemaakt (niet zijnde foto's, maar gewone zwartwit prints met een paar steunkleuren, dus zeer minimaal) en nu al geeft de printer aan dat rood bijna op is, en blauw en geel zijn ook al ver leeg. Printer staat niet in de zon en niet bij verwarming. Schandalig! Het is inderdaad zo dat je snel meer aan kosten van de cartrigdes kwijt bent dan je aan de printer zelf hebt uitgegeven. Vandaar ook dat ik voor duurzaamheid de laagste score heb gegeven.

alexrij 26-09-2010
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Een regelrechte miskoop. Hij werkt, maar je koopt een printer om tegen een redelijke prijs te printen. De cartridges zijn leeg voordat je het in de gaten hebt. De meegeleverde cartridges zouden officieel al een beperkte capaciteit hebben, maar bij mijn printer stond niets op de doos of in de handleiding. Maar ook de nadien gekochte cartridges zijn razendsnel leeg. Nooit meer HP!

gjbulk 16-09-2010
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Hoe positief de beoordeling ook is. De scanner van de all in one is niet goed. Alles wat ingescand wordt boven de 600 dpi krijgt strepen die bestaan uit het ontbreken van pixels. Hierdoor heb je er eigenlijk niets aan bij fotos e.d.

kowsoleea 24-02-2010
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

heb dit apparaat gekocht op basis van een test door de consumentengids waarbij gesteld werd dat dit een prima keus was en dat je door een duurder apparaat te kopen veel goedkoper zou uit zijn met printen . Echter ik ben ronduit verbijsterd door de praktijk: heb nog geen 20 kopieen gemaakt en de cartridge van de zwarte inkt was al bijna op! Ik heb 1 proeffoto laten afdrukken en 2 kleurenkopieen gemaakt en de kleureninktcartridgen waren al voor een kwart gedaald. Ik sluit me dus aan bij wat velen hebben moeten constateren, een bizarre wanprestatie. Hoe kan je je als consument nog indekken tegen zo'n miskoop?

fredel 02-12-2009
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Nadat mijn vorige HP-printer het had begeven, heb ik deze printer aangeschaft. Nu bijna een half jaar in bezit maar ik ben zeer ontevreden over de C6380.

De printer gebruikt zeer veel inkt: in nog geen half jaar heb ik meer uitgegeven aan inkcartridges dan aan de printer zelf. Beduidend meer dan bij mijn vorige printer terwijl het printgedrag eerder is verminderd.

Ik gebruik deze printer in een netwerk, maar soms valt de printer om duistere redenen offline. Bovendien geeft de toepassing HP Solution Center ook regelmatig 'Verbinding verbroken'.

De bijbehorende toepassingen o.a. voor het afdrukken van foto's blinken niet uit door gebruiksvriendelijkheid.

Kortom een miskoop.

zittergie 27-08-2012

Het is een wat late respons, maar het beste is een vast IP te kiezen in plaats van dhcp. Via dhcp krijgt de printer een tijdelijk IP die meestal voor enkele dagen is. Als het IP adres dan wordt ingenomen door een ander toestel (PC, tablet, smartphone) kan het gebeuren dat de printer zogezegd off-line is.

jnsurf 28-10-2009
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Na een half jaar ben ik nog steeds tevreden over de printer. Belangrijkste reden voor de keuze was het netwerk gebruik door 3 PC's en een notebook. De printer wordt zowel zowel via Wifi als Ethernet gebruikt.

Afdrukkwaliteit is prima. Grote hoeveelheden gaan echter nog steeds via AH bestelservice, dit blijft gewoon goedkoper.

Mogelijkheden zijn uitstekend, zoals o.a. het direct scannen in bijvoorbeeld PDF of Word formaat naar een actieve computer op het netwek.

Ook wat de bediening betreft zit alles op een logische plaats. Het enige waar je op moet letten is de blokkering door de firewall voor de printer specifiek uit te schakelen, anders wordt de printer

Vormgeving is voor mij minder belangrijk. Wat betreft de duurzaamheid nog geen problemen. Wel valt op dat het inktgebruik (en papiergebruik) nu hoger ligt. De mee bestelde XL cartridges zijn al weer aan vervanging toe. Daar tegenover staat nu ook een intensiever gebruik.

Over het geheel toch een prima printer!

Tjipke 18-10-2009
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Graag wil ik mijn mening ook nog even kwijt.
Prima apparaat, echter ben het volledig met de meesten eens. De cartridges zijn op zonder dat je gebruik hebt gemaakt van de printer.

Het is werkelijk waar een onnodige gigantische inktslurper,bovendien ben je een vermogen kwijt aan deze inkt.

Advies: Alleen kopen als je te veel geld hebt, want dat ben je zo kwijt aan de inkt.
Niet doen dus.

henry1979 21-08-2009
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

ik heb deze printer een halve dag geprobeert hij werkt echt niet naar behoren als ik hier eerder had gekeken had ik hem niet eens aangeschaft heb hem weer terug gebracht naar winkel en heb nu de canon mp630 echt een aanrader super goed met afdrukken en scannen

Elco 05-07-2009
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Na bijna een jaar in bezit te hebben beginnen de kleuren printen slecht te worden omdat de printer zoveel automatisch onderhoud pleegt zit er rond om de kop en in de printer inkt resten, Met HP contact op genomen en die zegt schoonmaken met de instructie die op hun site staat maar er zit zoveel inkt dat dat niet meer mogelijk is dus maar weer contact opnemen voor een nieuwe kop.
Voor de rest wel aardig ding draadloos werkt ook goed alleen jammer dat het belangrijkste waar je hem voor koopt na een jaar al minder word en de inkt patronen zijn ook niet echt goedkoop te noemen.

k1961 04-07-2009
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Beslist geen waar voor je geld. Hij print weliswaar best aardig, alhoewel de kleuren sterk afwijken van het orgineel bij bijv. scannen. De bijgeleverde software is echt prutszooi. HP moet eens beter nadenken en testen of hun product al wel klaar is om het in de markt te zetten. Ik heb er werkelijk geen goed woord voor over. Ik ga terug naar de winkel en hoop dat ik 'm om mag ruilen voor iets beters.

zittergie 14-06-2009

---------- update review 14-06-2009 ----------
Update:

Heb de printer ondertussen 3 dagen.

Netwerk installatie (WPA beveiligde Linksys WRT-G54 Router):

- Laptop met Ubuntu 8.10: Draadloos scannen en printen in +/- 10 min.
- Laptop met Windows XP: Draadloos printen en scannen in +/- 15 min (geinstalleerd met originele CD)
- Vaste PC met Ubuntu 9.04: Draadloos scannen en printen in +/- 10 min.

Installatie op deze drie PC's ging snel en zorgeloos (10/10)

Kwaliteit van printer is heel goed, maar toch iets minder dan mijn vorige Photosmart 7960.
Het probleem van de lijn om +/- 1,5 cm die zichtbaar is in sommige kleuren is inderdaad aanwezig, mar men moet héél goed kijken om deze te zien. toch een reden om maar 8 ipv 9 op 10.

Wat inkt verbruik betreft: Koop de XL cartridges. Die kosten +/- 1.7x meer dan de gewone (+/- 250 bladen) maar gaan +/- 2.5x (+/- 700 bladen) langer meer.

Het probleem van de zogezegde 'printer onderhoud': na een halve dag op standby geen enkele keer printer onderhoud gehad, enkel een paar keer licht zoemen van +/- 2 seconden. Wel bij het aanzetten van de printer een 'printer onderhoud', maar deze duurt +/- 6 seconden. Ook bij het eindigen van de print heeft de printer maar enkele secondjes werk.

Heb HP gekozen (net zoals mijn vorige printers) omdat het de ENIGE producent is dat LINUX ondersteuning op een serieuze manier bied.

Duurzaamheid is moeilijk om al na enkele dagen te beoordelen, maar afgaande op mijn vorige HPs heef ik toch alvast een 9.

---------- oude review 13-06-2009 ----------
Heel eenvoudige installatie op Ubuntu (Linux). Na 10 min. werkte het printen en het scannen draadloos via mijn linksys router.

Volume tijdens voorbereiden en printen is gelijk als mijn vorige HP printers en zeker niet storend.

De printer voelt stevig en robust aan.

Over het overmatig in onderhoud gaan kan ik helaas nog geen melding maken, daarvoor heb ik de printer nog niet lang genoeg, maar ik hou jullie zeker op de hoogte.

Afdrukkwaliteit volgt.

Caesar2 13-06-2009
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Had ik deze website eerder bezocht, dan had ik de printer niet gekocht.

In eerste instantie gekocht omwille van de aparte cartridges, in de hoop om zo de kosten per pagina beter onder controle te houden. Geen halflege cartridges meer wegsmijten dus. Dat gebeurt nu inderdaad niet meer, omdat het toestel de cartridges gewoon zelf leegspuit. Ik verdenk HP ervan dat ze dit speciaal ingebouwd hebben, om zo voldoende winst te kunnen maken via de cartridges. Het ergste vind ik de kleurenkoppen. Die werden alledrie tegelijkertijd van 1/3 vol tot helemaal leeg gereinigd! Pure afzetterij dus!

Afgedrukte pagina's zijn redelijk tot goed. Ook de scans zijn mooi, maar de bijgeleverde software is ontzettend traag en resource-opslorpend.

Mr H 26-05-2009
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Afgelopen vrijdag deze printer gekocht.
Glukkig gisteren geruild voor een canon mp 630.

Wat een bagger deze HP.

Enorm veel inkt gebruikt hij en de prints zijn waardeloos.

Ze zijn zo slecht dat het haast wel een defecte printer moest zijn.

Prints zijn maar half in kleur, de rest is zwart wit.

Welke instelling als ik ook veranderde, het maakte niks uit.

De canon draaide binnen een uur, en is werkelijk perfect.

PeeWee68 31-03-2009

---------- update review ----------
Oke beste mensen, daar ben ik weer en het kan nog gekker. Sta ik aardappelen te schillen gaat de printer spontaan tot drie keer toe in onderhoud. Terwijl ik al twee dagen geen opdracht had gegeven en het apparaat gewoon in stand-by stond. Daar ik er stellig van overtuigd ben dat het schillen van aardappels op geen enkele wijze van invloed kan zijn op de printer heb ik er wederom een mailtje aan gewaagd naar HP. Hier het antwoord:

Bedankt voor uw reactie.
Hetgeen u schrijft dat klopt, de All-in-One pleegt soms onderhoud nog zonder dat er een printopdracht is gegeven. Dit doet de All-in-One om te voorkomen dat het inktsysteem compleet uitdroogt waardoor afdrukken helemaal niet meer mogelijk zou zijn.
Ik begrijp dat het u irriteert, ik kan echter hierin niets voor u betekenen. Mijn excuses wederom voor het ongemak.

Toch heel apart. Dit is mijn vierde printer en kennelijk hadden mijn vorige printers niet uitdrogende koppen. En geloof me, die beleven het gewoon doen hoor. Bovendien heb ik dit gezeur niet als ik de printer gewoon uit zet. Maar daar koop ik geen draadloze voor. Die moet gewoon in stand-by kunnen blijven staan zoals de specs beloven. Kortom, deze printer kost je dus ook inkt als je hem niet gebruikt. Topper, dus mijn waardering bij deze bijgesteld.

Of zouden mijn aardappelen radioactief geweest zijn. Mag ik wel opletten of ik vanavond in het donker een boek kan lezen.

---------- oude review 05-03-2009 ----------
Daar ben ik weer. Na een maand mailen met de HP technische dienst heb ik nul op rekest gekregen. De printer is absoluut geweldig. Gezien de resultaten dan. Echter het probleem van onderhoudt blijft. Na elke opdracht gaat het apparaat uitgebreid in onderhoudt met de nodige herrie. Hij is dan nog meer bezig dan de hele print bij elkaar. In de eerste instantie deed men het af als normaal gedrag. Uiteindelijk gaf men toe dat men dit ietwat vreemd vond. Men zou het probleem escaleren en ik zou horen. En dat duurde even. Daarom zelf een mail gestuurd waar de uitslag bleef. Krijg ik ineens een mail met de vraag of het probleem al verholpen is omdat ze het dossier willen sluiten. Men was mij ineens vergeten en men deed een beroep op de eerste conclusie. Vervolgens ben ik doorverwezen naar de klantenservice die mij en mijn printertje terug stuurde naar de winkel. Maar daar kan ik niet meer terecht want de 30 dagen zijn verstreken door het gemail en de printer is niet kapot. Kortom, miskoop van de eeuw. Men kon wel zeggen dat al de nieuwe printers deze technologie hebben. Dus is het zinloos een andere uit te zoeken. Ik heb altijd HP gekocht omdat de producten goed zijn en de service uitstekend. Dit is blijkbaar hard hollend achteruit gegaan. Wat een afknapper. Nogmaals, de prestaties zijn uitstekend en hij is makkelijk te installeren. Maar van de nieuwe technologie wordt ik helemaal wappie. En het kost nog inkt ook.

panda 14-03-2009
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Voordelen:

- Print/scan van/naar Usb-stick of geheugenkaartje.

Nadelen:
-Netwerkinstallatie onmogelijk

-Driver installatie duurt veel te lang, en werkt vervolgens niet. (meegeleverde cd)

-Moet steeds 5 minuten Printer onderhoud plegen, na elke opdracht.

-Kleuren zijn erg licht

-Kleppen en papierlades zitten niet goed vast.

Ik heb met alle printers van HP die ik heb gebruikt problemen gehad met de netwerkinstallatie.

rleeraar 07-03-2009

Hallo,

Ik heb de C6380 een paar uur in huis gehad. Hij produceert om de 1,5cm zeer duidelijk waarneembare horizontale donkere strepen in gekleurde vlakken en foto's. Het lijkt erop dat er overlap optreed. Deze strepen zijn ongeveer 1mm breed en hebben dezelfde kleur als de vlakkleur. Afdruk gebeurt op gewoon papier.
De printerkop is diverse keren uitgelijnd.

Ik heb deze multi gekozen na het lezen van een aantal zeer positieve reviews en testen van computerbladen en websites.

Ik zou deze multi GEEN voldoende geven in een review. Het print resultaat op gewoon papier is prut. Mijn antieke Canon BJC 240 geeft een betere, lees, egale afdruk op gewoon papier.
Foto's printen op fotopapier doet ie geweldig goed en zonder mankementen en stoorstrepen.

De printsnelheid is goed. Wel moet er enorm lang gewacht worden voordat er wordt begonnen met printen. En na het printen wordt er uitgebreid gepoetst en geschrobt door de printkop. Hier zit je niet op te wachten en het kost waarschijnlijk ook nog de nodige inkt.

De WiFi functie vond ik erg handig en is makkelijk te installeren. De rest van de functies heb ik niet geprobeerd na het bedroevende print resultaat.

Ik heb de multi teruggebracht naar de winkel en weer omgeruild voor centjes....

bianca1711 06-01-2009
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Voordelen:
Super goeie printer.
Erg snel en print super mooie foto's.
Makkelijke instalatie.
Makkelijk op draadloos netwerk te zetten.

Nadelen.
na ong. 22 foto's formaat 13/18 op optimaal kwaliteit, zijn de carteridges die er bij zitten, al voor iets meer als de helft leeg.
Printer maakt geluid red. wat geluid met opstarten(voor mij overigens geen probleem).

Afdrukkwaliteit. een 10
Dit is voor mij de beste fotoprinter die ik heb gezien. De foto's zien er nog mooier uit als bij de Hema.

Mogelijkheden.
Voor mij zitten er genoeg mogelijkheden op. (geen fax).

Gebruikersgemak.
Erg makkelijk te bedienen en instaleren.

Vormgeving.
Ik vind de printer er mooi uitzien. hij is wel groot, maar kleiner kan hij ook niet. Ze hebben nog geen uitvouwbare printers :D.

Duurzaamheid.
De carteridges zijn vind ik nu red. snel leeg. Maar dit zijn ook de carteridges die er bij zitten. Je weet nooit hoeveel daar in zit. Dus vandaar hiervoor een 8.

coda 20-11-2008
Geschreven voor: HP Photosmart C6380

Heb de HP Photosmart C6380 nu 1 week in bezit. Werkelijk een goed apparaat! Zeer makkelijk te installeren, ook het draadloze netwerk ging prima. Enig nadeel aan draadloos is dat je internet verbinding lastig kan gaan doen.
Print erg snel, duidelijke kopie's en erg mooie foto's op foto papier..
De scanfunctie met tekst herkennig is zeker een uitkomt!